Web Analytics & Tracking Specialist

Functieomschrijving

Houd jij van een digitale uitdaging? Ben je een expert in het verzamelen van de juiste data om daar bruikbare inzichten uit te halen? Wil je werken in een jong en ambitieus team voor klanten als: WWF, Ajax en Linda? Dan ben jij de Web Analytics & Tracking Specialist die wij zoeken!


Wat ga je doen?

Als Web Analytics & Tracking Specialist ben je verantwoordelijk voor de continue optimalisatie van de websites en platformen van onze klanten. Met slimme tagging plannen spoor jij problemen en pijnpunten op én weet je deze om te zetten tot concrete actiepunten. Je kan adviseren over het optimaliseren van gebruikservaringen en doet dit op basis van rapportages in o.a. Google Analytics.


De data die jij vanuit Tealium of Google Tag Manager in Google Analytics krijgt vormen samen de insights die je zowel strategisch als operationeel gebruikt voor analyses. Je hebt een afwisselende baan, hebt altijd oog voor het monitoren van belangrijke KPI’s én bent in de lead voor het creëren van groei bij onze klanten middels je eigen meetstrategieën.


Je gaat onder andere aan de slag met het volgende:

  • Inrichten van analytics via tag management systemen als GTM of Tealium
  • Het doormeten van bezoekersflows en (e-commerce) funnels
  • Analyses van klikgedrag en conversies op de website
  • Ontwikkeling van dashboards en rapporteren op de gestelde KPI’s
  • Het geven van (strategische) aanbevelingen op basis van beschikbare dates van campagnes


Naast Tag Management & Analytics werkzaamheden bieden we je de kans om je te ontwikkelen in de velden die jij interessant vindt. Dat kan bijvoorbeeld CRO zijn, maar ook strategische werkzaamheden.

Functievereisten

We grow digital business

Nextfields is een jong en snelgroeiend bureau dat bedrijven helpt met digitale strategie, digitale content en digitale performance. Want zoals je misschien wel hebt gemerkt hebben veel bedrijven moeite met digitaal zichtbaar zijn en digitaal presteren. Dus daar helpen we ze mee. Dit doen we niet met saaie documenten of vage verhalen. We doen het liever met slim, concreet advies of door gewoon onze handen uit de mouwen te steken. En met een flinke dosis humor.


We werken in een kleine, maar hechte groep. Toch denken we groot. Dat betekent dat iedereen die bij ons werkt veel vrijheid, maar ook veel verantwoordelijkheid heeft. Daardoor is er altijd ruimte voor je eigen plannen en ideeën. We zijn onderdeel van 4NG, een full-service digitaal bureau met meer dan 200 medewerkers. Hierdoor werken we voor gave klanten, van enorme bedrijven als het WNF, Ajax of Talpa, maar ook voor kleinere B2B bedrijven. Veel diversiteit dus!


Wat verwachten wij van jou?

  • Een HBO of WO diploma
  • Minimaal 2 jaar ervaring met Tealium en Google Tag Manager
  • Analytisch vermogen en uitgebreide ervaring met tools als Google Analytics
  • Enige ervaring met HTML en Javascript
  • Basiskennis van marketingfunnels en campagnes
  • Strategisch inzicht waarmee je data en KPI’s omzet in concrete actiepunten
  • Een proactieve werkhouding, waarbij je altijd op zoek gaat naar optimalisaties
  • Een passie voor digitale groei
  • Ambitie om dé expert te worden op het gebied van tagging


Wat kun je van ons verwachten?

  • Full-time contract (32-40 uur);
  • Een plek in een jong en divers team;
  • Veel verantwoordelijkheid en doorgroeimogelijkheden;
  • Veel ruimte voor je persoonlijke ontwikkeling en carrièremogelijkheden;
  • Diversiteit in je werkzaamheden voor veel verschillende bedrijven;
  • Een aantrekkelijk salaris gecombineerd met een uitgebreid pakket aan secundaire voorwaarden.


Heb je nog vragen? Nieuwsgierig geworden? Neem contact op met onze Head of Operations Auke via

auke@nextfields.com! Of solliciteer direct via onderstaande knop!